søndag 29. januar 2012

Pasta og grønnsakssaus




Her brukes grønnsaker man liker, eller hva man har hjemme, jeg bruker:
1 løk
2 hvitløk
2 gulrøtter
1/2 aubergine
1/2 paprika
1 chili (velg selv hvor mye du vil ha)
4-5 sopp
3 tomater (eller flere små, lurt å bruke tomater som begynner bli dårlige, så slipper man kaste dem)
Mini mais
1/2 squash
2 ss tomatpure
1 buljong terning
Timian
Basilika
Sortpepper
3 dl matfløte
Tabasco

Skjær opp grønnsaker i biter. Sett på en kjele med vann til pastaen, bruk gnocchi eller lignende .
I en stor kasserolle, ha i olje og begynne å steke løk, gulrøtter og hvitløk. Sen i med aubergine, paprika, chili og sopp. Husk å røre rundt innimellom så det ikke blir brent. Sen i med tomatene, tomatpure, krydder (her bruker jeg fersk urter når jeg har det, ellers tørre) og buljongterning. Rør rundt, la koke noen minutter, sen i med mais og squash. Ha i fløten og lit tabasco, rør rundt.
La dette småputre til pastaen er ferdig. Har jeg hjemme, så har jeg i hakket persille før jeg serverer.

Server hvitløks brød til om du ønsker.
Ønsker du gjøre retten mer festlig så kan man ha i dash Cognac.

3 kommentarer:

  1. du må ha gulrotpastaen din snart, trenger oppskrift på den assa ;)

    SvarSlett
  2. tømt kjøleskapet her eller? hehe. høres godt ut da.

    SvarSlett
  3. Masse grønnsaker igjen ;) den er veldig god :D

    SvarSlett